Μπορεί μία εταιρεία κοινοχρήστων να αντικαταστήσει τον διαχειριστή;

Ο ρόλος του διαχειριστή του κτιρίου είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία μιας πολυκατοικίας.

Προκειμένου ο διορισμός του διαχειριστή να είναι νόμιμος και να τον απαλλάσσει από κάθε ευθύνη, πρέπει να καταγραφεί σε γραπτό έγγραφο που υπογράφεται από τους συνιδιοκτήτες στη γενική συνέλευση. Εάν αυτό δεν γίνει, οι συνιδιοκτήτες είναι συνυπεύθυνοι για τυχόν λάθη, παραλείψεις και παράνομες ενέργειες του διαχειριστή.

Ο ρόλος του διαχειριστή

Ο διαχειριστής είναι υπεύθυνος για μια σειρά καθηκόντων, μεταξύ των οποίων:

-Την πληρωμή όλων των κοινών λογαριασμών και τον έλεγχο της ορθής κατανομής των κοινών επιβαρύνσεων

-την είσπραξη οφειλών από τα διαμερίσματα

-Παρακολούθηση και εποπτεία της εταιρείας κοινής ωφέλειας

-Tη διατήρηση του αποθεματικού

-Διασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας των εγκαταστάσεων του κτιρίου (π.χ. πόρτες, ανελκυστήρες, ηλεκτρικά συστήματα)

-Εποπτεία των υπηρεσιών που παρέχονται στο κτίριο (π.χ. υδραυλικά, καθαρισμός)

-Διασφάλιση ότι οι πάροχοι υπηρεσιών διαθέτουν τις απαραίτητες άδειες και έκδοση νομικών εγγράφων

-Επισκευή ζημιών και ελαττωμάτων και φωτοτυπία εγγράφων δαπανών

Ως εκπρόσωπος των ιδιοκτητών και των ενοικιαστών της συγκυριαρχίας, ο διαχειριστής πρέπει να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τη συγκυριαρχία και τις δαπάνες της. Πρέπει επίσης να είναι διαφανής στις ενέργειές του και να είναι σε θέση να αιτιολογεί τις αποφάσεις του χωρίς αμφιβολία.

Ο διαχειριστής δεν πρέπει να αντικαθίσταται εύκολα, ιδίως πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του για τουλάχιστον ένα έτος. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να υπηρετούν για περισσότερα από δύο συνεχόμενα έτη.

Ενώ ορισμένοι μπορεί να πιστεύουν ότι μια εταιρεία κοινής ωφέλειας μπορεί να αναλάβει το ρόλο του διαχειριστή και να αναλάβει τις εξουσίες και τις ευθύνες του, αυτό δεν ισχύει. Σύμφωνα με τον νόμο, ο διαχειριστής πρέπει να είναι ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής του συγκροτήματος συγκυριαρχίας. Όταν μια εταιρεία συνιδιοκτησίας αναλαμβάνει τη διαχείριση, συνήθως αναλαμβάνει μόνο ορισμένες από τις αρμοδιότητες του διαχειριστή, ιδίως εκείνες που σχετίζονται με τα οικονομικά και όχι με θεσμικά θέματα.

Ορισμένες αρμοδιότητες που μπορεί να αναλάβει μια εταιρεία διαχείρισης περιλαμβάνουν:

Την είσπραξη των τελών κοινοκτημοσύνης από τους ενοικιαστές

Τη διατήρηση του αποθεματικού

Την προετοιμασία του ισολογισμού

Πληρωμή των κοινών χρεώσεων (π.χ. λογαριασμοί κοινής ωφέλειας)

Πληρωμή των συνεργατών του κτιρίου (π.χ. συνεργείο καθαρισμού, συντήρηση ανελκυστήρων)

Τήρηση βιβλίου εσόδων και εξόδων και αρχείου του κτιρίου, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών στοιχείων και όλων των σχετικών εγγράφων (π.χ. κανονισμοί, ανακοινώσεις, πρακτικά γενικής συνέλευσης, προσφορές για εργασίες)

Ανάρτηση αντιγράφων των εγγράφων που αποδεικνύουν τις δαπάνες

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες αρμοδιότητες που δεν μπορούν να ανατεθούν, όπως:

Επιλογή εταίρων για τη συγκυριαρχία

Απόφαση για τις επισκευές

Επίβλεψη των εργασιών στους χώρους του κτιρίου

Ανάληψη αστικής ευθύνης για θέματα που σχετίζονται με το κτίριο

Συνοψίζοντας, ο ρόλος του διαχειριστή της πολυκατοικίας είναι ουσιαστικός και δεν μπορεί να αντικατασταθεί πλήρως από μια εταιρεία κοινής ωφέλειας. Ωστόσο, μια εταιρεία διαχείρισης της κοινότητας μπορεί να αναλάβει ορισμένες από τις αρμοδιότητες του διαχειριστή για να τον βοηθήσει στο έργο του.

Γνωρίστε την Proper

Η ομάδα της Proper αποτελείται από επαγγελματίες που σας σας παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες διαχείρισης κτιρίων για να διασφαλίσουμε ότι το ακίνητό σας είναι καλά συντηρημένο, ασφαλές και οικονομικά αποδοτικό. Χειριζόμαστε τα πάντα, από την έκδοση κοινοχρήστων και την είσπραξη οφειλών έως την επίβλεψη του κτιρίου και των υπηρεσιών.

Εκτός από την τεχνογνωσία και την εμπειρία, χρησιμοποιούμε την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για να παρέχουμε γρήγορη, αποτελεσματική με διαφάνεια διαχείριση. Η online πλατφόρμα της Proper διευκολύνει την παρακολούθηση των δαπανών, την επικοινωνία με τους εταίρους και τους κατοίκους και τη λήψη ενημερωμένων αποφάσεων.

Μαζί μας, μπορείτε να εμπιστεύεστε ότι το κτίριό σας βρίσκεται σε καλά χέρια. Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για να μάθετε περισσότερα για τις υπηρεσίες μας και για το πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε να εξοικονομήσετε χρόνο και χρήματα χωρίς επιπλέον άχγος.

H Proper στέκεται δίπλα σας με σκοπό να προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές​

Διαχείριση πολυκατοικίας

Η τιμή είναι ανά διαμέρισμα και συμπεριλαμβάνει το Φ.Π.Α. 24%

Βασικό πλάνο

100% διαχείριση πολυκατοικίας ​

από 4€/ μήνα ανά ένοικο

Στο 210 292 2221 για περισσότερες πληροφορίες

Προσαρμοσμένο πλάνο

100% διαχείριση πολυκατοικίας

από 9€/ μήνα ανά ένοικο

Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τις ανάγκες σας και να διαμορφώσουμε μαζί το πλάνο που σας συμφέρει!

Στο 210 292 2221 για περισσότερες πληροφορίες

Κάθε πολυκατοικία έχει τις δικές τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες.

Εμείς αναλαμβάνουμε να δημιουργήσουμε ένα εξατομικευμένο πλάνο για την καλύτερη λειτουργία της οικοδομής σας!

Η τιμή είναι ανά διαμέρισμα και συμπεριλαμβάνει το Φ.Π.Α. 24%

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Ναι, μία εταιρεία κοινοχρήστων μπορεί να αντικαταστήσει τον διαχειριστή του κτιρίου. Αυτό πρέπει ωστόσο να γίνει μετά από συμφωνία των συνιδιοκτητών σε γενική συνέλευση και με την τήρηση των νομικών διαδικασιών.

Ο διαχειριστής του κτιρίου είναι υπεύθυνος για πολλές καθηκοντικές εργασίες, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης οικονομικών, συντήρησης του κτιρίου, και επικοινωνίας με τους συνιδιοκτήτες. Ο ρόλος του περιλαμβάνει την πληρωμή λογαριασμών, την είσπραξη οφειλών, τη συντήρηση του κτιρίου, και πολλά άλλα.

Ο διαχειριστής του κτιρίου πρέπει να είναι ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής του κτιρίου σύμφωνα με τον νόμο. Οι εταιρείες διαχείρισης μπορεί να αναλάβουν ορισμένες από τις αρμοδιότητες του διαχειριστή, αλλά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως τον ρόλο του.

Μια εταιρεία διαχείρισης μπορεί να αναλάβει αρμοδιότητες όπως η είσπραξη των κοινοχρήστων, η διατήρηση του αποθεματικού, η πληρωμή λογαριασμών κοινής ωφέλειας, και η επισκευή ζημιών και ελαττωμάτων.

Ο διαχειριστής δεν πρέπει να αντικαθίσταται εύκολα, ιδίως πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του για τουλάχιστον ένα έτος. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να υπηρετούν για περισσότερα από δύο συνεχόμενα έτη.