Κοινόχρηστες δαπάνες πολυκατοικίας: Τι πληρώνει ο ιδιοκτήτης και τι ο ενοικιαστής;

Συχνά ερχόμαστε αντιμέτωποι με ιδιοκτήτες, ενοικιαστές και διαχειριστές οι οποίοι αναρωτιούνται “Τι πληρώνει ο ιδιοκτήτης και τι ο ενοικιαστής;”, ένα βασικό ερώτημα όσον αφορά τις κοινόχρηστες δαπάνες και έξοδα. Οι κοινόχρηστες δαπάνες μίας πολυκατοικίας και η πληρωμή τους είναι μία διαδικασία που επιφέρει διάφορα προβλήματα, ανησυχίες και απασχολεί ιδιοκτήτες, διαχειριστές και ενοικιαστές.

Όταν πρόκειται για τις κοινές δαπάνες που αφορούν τη συντήρηση, την καθαριότητα και τις επισκευές του κτιρίου, τα έξοδα μοιράζονται μεταξύ των ιδιοκτητών κάθε διαμερίσματος όπως προβλέπει ο κανονισμός της πολυκατοικίας / συγκροτήματος. Ας δούμε αναλυτικά πως καταμερίζονται τα έξοδα ανάμεσα σε ιδιοκτήτη και μισθωτή όταν ένα διαμέρισμα μισθώνεται.

Τι καθορίζει τον καταμερισμό των δαπανών σε ιδιοκτήτη και ενοικιαστή;

Σε πολλές πολυκατοικίες το ζήτημα των κοινόχρηστων δαπανών του κτηρίου αναλαμβάνεται από τον διαχειριστή. Ένα από τα πιο βασικά θέματα που προκύπτουν για τα κοινόχρηστα είναι για ποια έξοδα είναι υπόχρεος ο ιδιοκτήτης και για ποια ο ενοικιαστής. 

Οι υποχρεώσεις ενός ενοικιαστή και ενός ιδιοκτήτη επηρεάζονται τόσο από την μεταξύ τους συνεννόηση και συναίνεση όσο και από το νομοθετικό πλαίσιο όσο αναφορά τις κοινόχρηστες δαπάνες. 

Σε πρώτο επίπεδο, είναι θέμα μεταξύ ιδιοκτήτη – ενοικιαστή και τι έχουν συμφωνήσει με το μισθωτήριο – συμφωνητικό που έχουν υπογράψει μεταξύ τους.

Σε γενικές γραμμές, έχει επικρατήσει πως τις δαπάνες επισκευής και αντικατάστασης (έκτακτες δαπάνες) τις χρεώνεται ο ιδιοκτήτης ενώ τις τακτικές πάγιες δαπάνες (καθαρισμός, συντηρήσεις, κτλ) ο ενοικιαστής. Ο διαχειριστής πρέπει να χρεώνει τις δαπάνες στο διαμέρισμα σύμφωνα με τα ποσοστά συμμετοχής του πίνακα της πολυκατοικίας

Ο ενοικιαστής εξοφλεί τα κοινόχρηστα στον διαχειριστή και αν στο συνολικό ποσό περιλαμβάνονται δαπάνες που αφορούν τον ιδιοκτήτη του, τότε το ποσό αυτό αφαιρείται από το επόμενο ενοίκιο.

Καλό είναι τόσο οι ιδιοκτήτες όσο και οι ενοικιαστές να ορίζουν με σαφήνεια τις κοινόχρηστες δαπάνες που αναλογούν σε κάθε μέρος κατά τη σύναψη του μισθωτηρίου, ώστε να αποφεύγονται αργότερα τυχόν παρεξηγήσεις. Προτείνεται επίσης στους ιδιοκτήτες των ακινήτων να επικοινωνούν τακτικά με τους διαχειριστές ώστε να εξασφαλίζουν την έγκαιρη πληρωμή των κοινόχρηστων.

Πως γίνεται η κατανομή των κοινοχρήστων;

Η κατανομή των κοινοχρήστων δαπανών γίνεται σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στον κανονισμό της πολυκατοικίας. Εάν η πολυκατοικία δεν έχει κανονισμό, τότε σύμφωνα με όλες οι κοινόχρηστες δαπάνες (πετρέλαιο, καθαρίστρια, ανελκυστήρας, ΔΕΗ, κλπ) κατανέμονται σύμφωνα με την αξία του κάθε διαμερίσματος. Ο νόμος μπορεί να παραβλεφθεί μόνο στην περίπτωση που υπάρχει ομόφωνη απόφαση όλων των ιδιοκτητών της πολυκατοικίας και έχουν ορίσει συγκεκριμένες ενέργειες.

Ο κάθε συνιδιοκτήτης υποχρεούται να συνεισφέρει στα κοινά βάρη επί τη βάσει της αξίας του ορόφου ή διαμερίσματος που είναι κύριος. Κοινά βάρη θεωρούνται η συντήρηση και επισκευή όλων των κοινόχρηστων μερών του παρόντος ακινήτου, εφόσον καθορίζεται αναγκαστική μεταξύ των συνιδιοκτητών συνιδιοκτησία και οι παντός είδους φόροι που επιβαρύνουν την οικοδομή. 

Αξίζει να σημειωθεί πως πρακτικά, συνήθως ο μηχανικός που σχεδιάζει την πολυκατοικία, φτιάχνει και τον πίνακα «Οριζόντιας Ιδιοκτησίας» του ακινήτου. Ο πίνακας αυτός περιέχει τα στοιχεία κάθε διαιρεμένης ιδιοκτησίας του ακινήτου, όπως εμβαδόν, όγκος, αναλογούντες κοινόχρηστοι χώροι, ποσοστό επί του οικοπέδου κ.α.

Στον ίδιο πίνακα καθορίζεται και η συμμετοχή κάθε ιδιοκτησίας στις κοινές δαπάνες του κτιρίου. Ο πίνακας αυτός είναι μέρος του συμβολαίου πού υπογράφεται από τον αγοραστή κατά την αγορά της ιδιοκτησίας και δεν μπορεί να μεταβληθεί παρά μόνο με συναίνεση όλων των συνιδιοκτητών και με νέα συμβολαιογραφική πράξη.

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Ο καταμερισμός των κοινόχρηστων δαπανών εξαρτάται από τον κανονισμό της πολυκατοικίας ή το συμφωνητικό μεταξύ ιδιοκτήτη και ενοικιαστή. Συνήθως, οι έκτακτες δαπάνες (επισκευές, αντικαταστάσεις) είναι ευθύνη του ιδιοκτήτη, ενώ οι τακτικές δαπάνες (καθαριότητα, συντήρηση) πληρώνονται από τον ενοικιαστή.

Ο καταμερισμός των δαπανών εξαρτάται από το συμφωνητικό μεταξύ ιδιοκτήτη και ενοικιαστή και τον κανονισμό της πολυκατοικίας. Συνήθως, οι έκτακτες δαπάνες επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη, ενώ οι τακτικές δαπάνες τον ενοικιαστή.

Η κατανομή των κοινοχρήστων γίνεται σύμφωνα με τον κανονισμό της πολυκατοικίας. Αν δεν υπάρχει κανονισμός, οι δαπάνες συνήθως κατανέμονται με βάση την αξία του κάθε διαμερίσματος. Ο νόμος επιτρέπει εξαιρέσεις μόνο εάν υπάρχει ομόφωνη απόφαση όλων των ιδιοκτητών.

Αν δεν υπάρχει κανονισμός, ο καταμερισμός γίνεται σύμφωνα με τον νόμο και οι δαπάνες κατανέμονται συνήθως ανάλογα με την αξία του κάθε διαμερίσματος. Συνιστάται να υπάρχει σαφής συμφωνία μεταξύ ιδιοκτήτη και ενοικιαστή για τον καταμερισμό των δαπανών.

Για να διασφαλίσετε τη σωστή διαχείριση των κοινόχρηστων δαπανών, μπορείτε να συνεργαστείτε με μια εταιρεία διαχείρισης κοινοχρήστων. Η εταιρεία διαχείρισης μπορεί να παρέχει συμβουλές και να διασφαλίσει τη συμμόρφωση με τον νόμο, βοηθώντας στην ομαλή λειτουργία της πολυκατοικίας.

H Proper στέκεται δίπλα σας με σκοπό να προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές​

Διαχείριση πολυκατοικίας

Η τιμή είναι ανά διαμέρισμα και συμπεριλαμβάνει το Φ.Π.Α. 24%

Βασικό πλάνο

100% διαχείριση πολυκατοικίας ​

από 4€/ μήνα ανά ένοικο

Στο 210 292 2221 για περισσότερες πληροφορίες

Προσαρμοσμένο πλάνο

100% διαχείριση πολυκατοικίας

από 9€/ μήνα ανά ένοικο

Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τις ανάγκες σας και να διαμορφώσουμε μαζί το πλάνο που σας συμφέρει!

Στο 210 292 2221 για περισσότερες πληροφορίες

Κάθε πολυκατοικία έχει τις δικές τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες.

Εμείς αναλαμβάνουμε να δημιουργήσουμε ένα εξατομικευμένο πλάνο για την καλύτερη λειτουργία της οικοδομής σας!

Η τιμή είναι ανά διαμέρισμα και συμπεριλαμβάνει το Φ.Π.Α. 24%


Γιατί να επιλέξετε την Proper

Ηλεκτρονική πληρωμή (χωρίς web banking)

Συλλογή χρημάτων δια ζώσης μέσω εκροσώπου

Διαχείριση υπηρεσιών πολυκατοικίας και διαμερίσματος online

Online αρχείο αποδείξεων εξόδων

Online συνελεύσεις και ανακοινώσεις

Λογιστική και νομική υποστήριξη

λογότυπο proper λευκό


Γιατί να επιλέξετε την Proper

λογότυπο proper μπλε

Παραδοσιακά γραφεία διαχείρισης

Ηλεκτρονική πληρωμή (χωρίς web banking)

Συλλογή χρημάτων δια ζώσης μέσω εκπροσώπου μας

Διαχείριση υπηρεσιών πολυκατοικίας και διαμερίσματος online

Οnline αρχείο αποδείξεων εξόδων

Online συνελεύσεις και ανακοινώσεις

Λογιστική και νομική υποστήριξη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

καθαριότητα-πολυκατοικίας
Διαχειριστές

Βελτιώνοντας την πολυκατοικία σας: Η δύναμη των επαγγελματικών υπηρεσιών καθαρισμού

Στην Proper, κατανοούμε τη βαθιά επίδραση που μπορεί να έχει ένα καλά διατηρημένο περιβάλλον πολυκατοικίας στην ικανοποίηση των ενοικιαστών και στην αξία της ιδιοκτησίας. Από τις σκονισμένες γωνιές μέχρι τους αστραφτερούς χώρους, το ταξίδι της μεταμόρφωσης πολυκατοικιών είναι η ειδικότητά μας. Με τις επαγγελματικές μας υπηρεσίες καθαρισμού, στοχεύουμε όχι απλώς στον καθαρισμό, αλλά και στο να αναβαθμίσουμε, δίνοντας νέα πνοή σε κάθε γωνιά του ακινήτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Διαχειριστές

Επιλέγοντας το σωστό συνεργείο καθαρισμού: Παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη

Όταν πρόκειται για τη διατήρηση ενός καθαρού και φιλόξενου χώρου διαβίωσης, η εύρεση της σωστής υπηρεσίας καθαρισμού είναι ζωτικής σημασίας. Η ανάθεση της καθαριότητας του κτιρίου σας σε μια αξιόπιστη υπηρεσία καθαρισμού μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
επιλογή-συνεργείου-καθαρισμού
Διαχειριστές

10 κοινά λάθη στην πρόσληψη επαγγελματικών υπηρεσιών καθαρισμού: Οδηγός από την Proper

H πρόσληψη υπηρεσιών καθαρισμού διαμερισμάτων και πολυκατοικιών είναι συνήθης διαδικασία στην διαχείριση κτιρίων. Σε αυτήν την περίπτωση, οι επιλογές μπορεί να είναι συντριπτικές. Ωστόσο, δεν δημιουργούνται όλες οι υπηρεσίες καθαρισμού με ίσες προδιαγραφές και λειτουργίες και έτσι η λανθασμένη επιλογή μπορεί να οδηγήσει σε μη αποτελεσματική απολύμανση, απογοήτευση, σπατάλη χρόνου, και σε πιο ακραίες περιπτώσεις ακόμη και ζημιά στο ακίνητο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
proper-εφαρμογή-διαχείρισης-πολυκατοικίας
Διαχειριστές

Έξυπνη διαχείριση: Πώς η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει τη διαχείριση πολυκατοικιών

Στον σημερινό κόσμο με γρήγορο ρυθμό, η τεχνολογία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη μεταμόρφωση διαφόρων βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης πολυκατοικιών. Οι διαχειριστές στρέφονται όλο και περισσότερο σε καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και τη βελτίωση της ικανοποίησης των ενοικιαστών. Από τα έξυπνα συστήματα κτιρίων μέχρι τις εφαρμογές διαχείρισης, η τεχνολογία προσφέρει πολυάριθμα οφέλη που μπορούν να φέρουν επανάσταση στη διαχείριση πολυκατοικιών. Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε πώς η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει τη διαχείριση πολυκατοικιών με τον εξορθολογισμό των λειτουργιών και την παροχή καλύτερων αποτελεσμάτων τόσο για τους διαχειριστές ακινήτων όσο και για τους ενοικιαστές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
ικανοποίηση-ενοικιαστών
Διαχειριστές

Στρατηγικές Διατήρησης Ενοικιαστών: Δημιουργία ισχυρότερων σχέσεων μεταξύ ιδιοκτήτη, διαχειριστή και ενοικιαστή

Στο τοπίο της διαχείρισης διαμερισμάτων, η διατήρηση των ενοικιαστών είναι υψίστης σημασίας για τη διατήρηση των ποσοστών πληρότητας, τη διασφάλιση σταθερού εισοδήματος από ενοίκια και την ενίσχυση της αίσθησης κοινότητας εντός του ακινήτου. Η ισχυρή διατήρηση των ενοικιαστών όχι μόνο μειώνει το κόστος κύκλου εργασιών, αλλά συμβάλλει επίσης σε ένα θετικό περιβάλλον διαβίωσης και ενισχύει τη φήμη του ακινήτου. Σε αυτό το άρθρο, θα εξερευνήσουμε αποτελεσματικές στρατηγικές διατήρησης ενοικιαστών που επικεντρώνονται στη δημιουργία ισχυρότερων κοινοτήτων στη διαχείριση διαμερισμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
σχέδιο-έκτακτης-ανάγκης-εκκένωσης-πολυκατοικίας
Διαχειριστές

Ετοιμότητα έκτακτης ανάγκης σε πολυκατοικίες: Ασφάλεια των κατοίκων

Η ετοιμότητα έκτακτης ανάγκης είναι μια κρίσιμη πτυχή της διαχείρισης πολυκατοικιών, καθώς απροσδόκητα γεγονότα όπως πυρκαγιές, φυσικές καταστροφές ή απειλές για την ασφάλεια μπορεί να θέτουν σημαντικούς κινδύνους για την ασφάλεια των κατοίκων και την ακεραιότητα της ιδιοκτησίας. Ο προληπτικός σχεδιασμός και η προετοιμασία είναι ουσιαστικής σημασίας για την αποτελεσματική απόκριση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και τη διασφάλιση της ευημερίας των κατοίκων. Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε τη σημασία της ετοιμότητας έκτακτης ανάγκης στις πολυκατοικίες και τις στρατηγικές για τη διασφάλιση της ασφάλειας των κατοίκων σε περιόδους κρίσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ