Πότε παραγράφονται τα χρέη κοινοχρήστων; Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Οι κοινόχρηστες δαπάνες μίας πολυκατοικίας αποτελούν ένα μεγάλο ζήτημα που απασχολεί τους περισσότερους. Το ζήτημα αφορά όχι μόνο την κατανομή αλλά τις οφειλές που πολύ συχνά προκύπτουν τα τελευταία χρόνια. Πλέον είναι συχνό φαινόμενο στις περισσότερες πολυκατοικίες μεγάλο μέρος των ιδιοκτητών – ενοικιαστών να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν στις κοινόχρηστες δαπάνες.

Συχνά παρατηρούμε ειδοποιητήρια που δεν πληρώνονται ποτέ. Διαχειριστές εν εξάλλω, που με σημειώματα στον πίνακα ανακοινώσεων της πολυκατοικίας προσπαθούν να συγκεντρώσουν τις οφειλές όλων των ιδιοκτητών και ενοίκων της πολυκατοικίας. Φωνές στους κοινόχρηστους διαδρόμους και στο ασανσέρ, με την απειλή της δικαστικής οδού.

Στη καθημερινότητά μας, ο βραχνάς των κοινόχρηστων χρεών σε μια πολυκατοικία, η θέρμανση, οι λογαριασμοί των κοινόχρηστων χώρων, η συντήρηση του ανελκυστήρα, εύκολα μετατρέπονται σε δικαστική υπόθεση. Κάθε εβδομάδα τα πινάκια των πολιτικών δικαστηρίων γεμίζουν από υποθέσεις «κοινοχρήστων», με ενάγοντες και εναγομένους συγγενείς και γείτονες που διεκδικούν τα χρήματά τους, συνήθως με γλαφυρό τρόπο.

Σε μία εποχή οικονομικής κρίσης, τα απλήρωτα κοινόχρηστα και το κυνήγι των λογαριασμών από τους διαχειριστές, τείνει δυστυχώς να γίνει ο κανόνας και ο λόγος που οι περισσότερες πολυκατοικίες δυσλειτουργούν.

Πολύ συχνά, ενοικιαστές και ιδιοκτήτες αναρωτιούνται σε ποιες περιπτώσεις παραγράφονται τα απλήρωτα κοινόχρηστα. Γενικά, τα χρέη των απλήρωτων κοινοχρήστων παραγράφονται μετά το πέρας της πενταετίας, εφόσον δεν υπάρξει δικαστική αξίωση και απαίτηση.

Αυτό συμβαίνει συχνά αν δεν διεκδικήσει εγκαίρως η συνέλευση της πολυκατοικίας τα απλήρωτα κοινόχρηστα. Αν για παράδειγμα ένα διαμέρισμα χρωστάει κοινόχρηστα τα τελευταία 10 χρόνια, μπορούν να διεκδικηθούν μόνο τα χρωστούμενα της τελευταίας πενταετίας.

Σε περίπτωση που υπάρχουν απλήρωτα κοινόχρηστα ο διαχειριστής έχει δικαίωμα, μετά από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, να προχωρήσει σε δικαστικές ενέργειες για την πληρωμή των οφειλών. Αυτό γίνεται για να διασφαλιστούν τα συμφέροντα της πολυκατοικίας και η εύρυθμη λειτουργία της.

 

Για να προχωρήσει η διαχείριση σε δικαστική διεκδίκηση θα πρέπει να υπάρχουν τα εξής έγγραφα: (1) κανονισμός σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας, πράξη διορισμού του διαχειριστή από τη γενική συνέλευση των ιδιοκτητών, (2) πρακτικό της γενικής συνέλευσης για την άσκηση της διαταγής πληρωμής, (3) τίτλος ιδιοκτησίας του οφειλέτη, (4) ειδοποιητήρια των κοινοχρήστων για τον προσδιορισμό του ύψους των οφειλών, (5) τιμολόγια κοινοχρήστων δαπανών και (6) εξώδικη όχληση.

Σε κάθε περίπτωση, συστήνεται ο διαχειριστής να εξαντλήσει κάθε πιθανή συννενόηση με τον ενοικιαστεί πριν προβεί σε δικαστικές πράξης. Η δικαστική οδός θα πρέπει να είναι η έσχατη λύση.

Σε γενικές γραμμές, η νομοθεσία είναι ιδιαίτερα αυστηρή και προβλέπει συνέπειες για τους οφειλέτες. Αν λοιπόν χρωστάτε τα κοινόχρηστα ή η πολυκατοικία που διαχειρίζεστε είναι πνιγμένη στα χρέη, τότε να έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:

  1.  

έκδοση κοινοχρήστων στις καλύτερες τιμές

1. Ο διαχειριστής έχει το δικαίωμα να συγκαλέσει γενική συνέλευση για να γνωστοποιήσει το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων χρεών από τα απλήρωτα κοινόχρηστα, στο σύνολο των ενοίκων.

2. Μετά από σχετική απόφαση της συνέλευσης, ο διαχειριστής είναι αρμόδιος να προχωρήσει σε δικαστικές ενέργειες για τις οφειλές, εκπροσωπώντας τα συμφέροντα της πολυκατοικίας.

3. Τα οφειλόμενα κοινόχρηστα μπορούν να διεκδικηθούν σύμφωνα με το νόμο, μέσα από κατάθεση αγωγής ή κατόπιν έκδοσης διαταγής πληρωμής. Η τελευταία μπορεί να κατατεθεί από τον διαχειριστή μέσα σε διάστημα περίπου 2 εβδομάδων, εναντίον όλων των ιδιοκτητών που δεν είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους απέναντι στα κοινόχρηστα.

4. Ο διαχειριστής απλά προσκομίζει τα παραστατικά των χρεών και τον τίτλο ιδιοκτησίας του ακινήτου στο δικαστήριο, για να γίνει η έκδοση της διαταγής πληρωμής άνευ κλήτευσης του ιδιοκτήτη.

5. Ο ιδιοκτήτης υποχρεούται να εξοφλήσει τα οφειλόμενα ποσά για τα κοινόχρηστα, ανεξάρτητα από το αν το διαμέρισμα είναι ενοικιασμένο ή όχι. Κατόπιν, μπορεί να διεκδικήσει το χρηματικό ποσό που κατέβαλε για την εξόφληση των χρεών, από τον ενοικιαστή, μέσω της δικαστικής οδού.

6. Στην περίπτωση κατόπιν της έκδοσης της διαταγής πληρωμής, το οφειλόμενο ποσό δεν καταβληθεί από τον ιδιοκτήτη του διαμερίσματος, τότε το ακίνητο απειλείται με κατάσχεση, για λογαριασμό των συνιδιοκτητών της πολυκατοικίας.

Η Proper στέκεται δίπλα σας με παροχή συμβουλών για την καλύτερη διαχείριση της πολυκατοικίας σας. Αποκτήστε το δικό σας εξατομικευμένο πλάνο για εύρυθμη λειτουργία του κτιρίου σας και αποτελεσματική έκδοση κοινοχρήστων.

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Τα απλήρωτα κοινόχρηστα παραγράφονται συνήθως μετά το πέρας της πενταετίας, εάν δεν υπάρχει δικαστική αξίωση και απαίτηση για την πληρωμή τους. Ωστόσο, αν η συνέλευση της πολυκατοικίας δεν διεκδικήσει εγκαίρως τα απλήρωτα κοινόχρηστα, μπορεί να διεκδικηθούν μόνο τα χρωστούμενα της τελευταίας πενταετίας.

Ο διαχειριστής της πολυκατοικίας έχει το δικαίωμα να συγκαλέσει γενική συνέλευση για να γνωστοποιήσει το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων χρεών από τα απλήρωτα κοινόχρηστα και να λάβει αποφάσεις για τη διαχείρισή τους.

Αν δεν πληρώσετε τα κοινόχρηστα, ο διαχειριστής έχει το δικαίωμα να προχωρήσει σε δικαστικές ενέργειες για την πληρωμή των οφειλών σας, προκειμένου να διασφαλιστούν τα συμφέροντα της πολυκατοικίας.

Για τη δικαστική διεκδίκηση των απλήρωτων κοινόχρηστων απαιτούνται έγγραφα όπως ο κανονισμός σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας, πράξη διορισμού του διαχειριστή από τη γενική συνέλευση, πρακτικό της γενικής συνέλευσης για την άσκηση της διαταγής πληρωμής, τίτλος ιδιοκτησίας του οφειλέτη, ειδοποιητήρια των κοινοχρήστων για τον προσδιορισμό του ύψους των οφειλών, τιμολόγια κοινοχρήστων δαπανών και εξώδικη όχληση.

Αν οι ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στα απλήρωτα κοινόχρηστα, ο διαχειριστής έχει το δικαίωμα, μετά από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, να προχωρήσει σε δικαστικές ενέργειες για την πληρωμή των οφειλών, εκπροσωπώντας τα συμφέροντα της πολυκατοικίας.

H Proper στέκεται δίπλα σας με σκοπό να προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές​

Διαχείριση πολυκατοικίας

Η τιμή είναι ανά διαμέρισμα και συμπεριλαμβάνει το Φ.Π.Α. 24%

Βασικό πλάνο

100% διαχείριση πολυκατοικίας ​

από 4€/ μήνα ανά ένοικο

Στο 210 292 2221 για περισσότερες πληροφορίες

Προσαρμοσμένο πλάνο

100% διαχείριση πολυκατοικίας

από 9€/ μήνα ανά ένοικο

Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τις ανάγκες σας και να διαμορφώσουμε μαζί το πλάνο που σας συμφέρει!

Στο 210 292 2221 για περισσότερες πληροφορίες

Κάθε πολυκατοικία έχει τις δικές τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες.

Εμείς αναλαμβάνουμε να δημιουργήσουμε ένα εξατομικευμένο πλάνο για την καλύτερη λειτουργία της οικοδομής σας!

Η τιμή είναι ανά διαμέρισμα και συμπεριλαμβάνει το Φ.Π.Α. 24%


Γιατί να επιλέξετε την Proper

Ηλεκτρονική πληρωμή (χωρίς web banking)

Συλλογή χρημάτων δια ζώσης μέσω εκροσώπου

Διαχείριση υπηρεσιών πολυκατοικίας και διαμερίσματος online

Online αρχείο αποδείξεων εξόδων

Online συνελεύσεις και ανακοινώσεις

Λογιστική και νομική υποστήριξη

λογότυπο proper λευκό


Γιατί να επιλέξετε την Proper

λογότυπο proper μπλε

Παραδοσιακά γραφεία διαχείρισης

Ηλεκτρονική πληρωμή (χωρίς web banking)

Συλλογή χρημάτων δια ζώσης μέσω εκπροσώπου μας

Διαχείριση υπηρεσιών πολυκατοικίας και διαμερίσματος online

Οnline αρχείο αποδείξεων εξόδων

Online συνελεύσεις και ανακοινώσεις

Λογιστική και νομική υποστήριξη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

καθαριότητα-πολυκατοικίας
Διαχειριστές

Βελτιώνοντας την πολυκατοικία σας: Η δύναμη των επαγγελματικών υπηρεσιών καθαρισμού

Στην Proper, κατανοούμε τη βαθιά επίδραση που μπορεί να έχει ένα καλά διατηρημένο περιβάλλον πολυκατοικίας στην ικανοποίηση των ενοικιαστών και στην αξία της ιδιοκτησίας. Από τις σκονισμένες γωνιές μέχρι τους αστραφτερούς χώρους, το ταξίδι της μεταμόρφωσης πολυκατοικιών είναι η ειδικότητά μας. Με τις επαγγελματικές μας υπηρεσίες καθαρισμού, στοχεύουμε όχι απλώς στον καθαρισμό, αλλά και στο να αναβαθμίσουμε, δίνοντας νέα πνοή σε κάθε γωνιά του ακινήτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Διαχειριστές

Επιλέγοντας το σωστό συνεργείο καθαρισμού: Παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη

Όταν πρόκειται για τη διατήρηση ενός καθαρού και φιλόξενου χώρου διαβίωσης, η εύρεση της σωστής υπηρεσίας καθαρισμού είναι ζωτικής σημασίας. Η ανάθεση της καθαριότητας του κτιρίου σας σε μια αξιόπιστη υπηρεσία καθαρισμού μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
επιλογή-συνεργείου-καθαρισμού
Διαχειριστές

10 κοινά λάθη στην πρόσληψη επαγγελματικών υπηρεσιών καθαρισμού: Οδηγός από την Proper

H πρόσληψη υπηρεσιών καθαρισμού διαμερισμάτων και πολυκατοικιών είναι συνήθης διαδικασία στην διαχείριση κτιρίων. Σε αυτήν την περίπτωση, οι επιλογές μπορεί να είναι συντριπτικές. Ωστόσο, δεν δημιουργούνται όλες οι υπηρεσίες καθαρισμού με ίσες προδιαγραφές και λειτουργίες και έτσι η λανθασμένη επιλογή μπορεί να οδηγήσει σε μη αποτελεσματική απολύμανση, απογοήτευση, σπατάλη χρόνου, και σε πιο ακραίες περιπτώσεις ακόμη και ζημιά στο ακίνητο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
proper-εφαρμογή-διαχείρισης-πολυκατοικίας
Διαχειριστές

Έξυπνη διαχείριση: Πώς η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει τη διαχείριση πολυκατοικιών

Στον σημερινό κόσμο με γρήγορο ρυθμό, η τεχνολογία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη μεταμόρφωση διαφόρων βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης πολυκατοικιών. Οι διαχειριστές στρέφονται όλο και περισσότερο σε καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και τη βελτίωση της ικανοποίησης των ενοικιαστών. Από τα έξυπνα συστήματα κτιρίων μέχρι τις εφαρμογές διαχείρισης, η τεχνολογία προσφέρει πολυάριθμα οφέλη που μπορούν να φέρουν επανάσταση στη διαχείριση πολυκατοικιών. Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε πώς η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει τη διαχείριση πολυκατοικιών με τον εξορθολογισμό των λειτουργιών και την παροχή καλύτερων αποτελεσμάτων τόσο για τους διαχειριστές ακινήτων όσο και για τους ενοικιαστές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
ικανοποίηση-ενοικιαστών
Διαχειριστές

Στρατηγικές Διατήρησης Ενοικιαστών: Δημιουργία ισχυρότερων σχέσεων μεταξύ ιδιοκτήτη, διαχειριστή και ενοικιαστή

Στο τοπίο της διαχείρισης διαμερισμάτων, η διατήρηση των ενοικιαστών είναι υψίστης σημασίας για τη διατήρηση των ποσοστών πληρότητας, τη διασφάλιση σταθερού εισοδήματος από ενοίκια και την ενίσχυση της αίσθησης κοινότητας εντός του ακινήτου. Η ισχυρή διατήρηση των ενοικιαστών όχι μόνο μειώνει το κόστος κύκλου εργασιών, αλλά συμβάλλει επίσης σε ένα θετικό περιβάλλον διαβίωσης και ενισχύει τη φήμη του ακινήτου. Σε αυτό το άρθρο, θα εξερευνήσουμε αποτελεσματικές στρατηγικές διατήρησης ενοικιαστών που επικεντρώνονται στη δημιουργία ισχυρότερων κοινοτήτων στη διαχείριση διαμερισμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
σχέδιο-έκτακτης-ανάγκης-εκκένωσης-πολυκατοικίας
Διαχειριστές

Ετοιμότητα έκτακτης ανάγκης σε πολυκατοικίες: Ασφάλεια των κατοίκων

Η ετοιμότητα έκτακτης ανάγκης είναι μια κρίσιμη πτυχή της διαχείρισης πολυκατοικιών, καθώς απροσδόκητα γεγονότα όπως πυρκαγιές, φυσικές καταστροφές ή απειλές για την ασφάλεια μπορεί να θέτουν σημαντικούς κινδύνους για την ασφάλεια των κατοίκων και την ακεραιότητα της ιδιοκτησίας. Ο προληπτικός σχεδιασμός και η προετοιμασία είναι ουσιαστικής σημασίας για την αποτελεσματική απόκριση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και τη διασφάλιση της ευημερίας των κατοίκων. Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε τη σημασία της ετοιμότητας έκτακτης ανάγκης στις πολυκατοικίες και τις στρατηγικές για τη διασφάλιση της ασφάλειας των κατοίκων σε περιόδους κρίσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ